דף הבית » אלבניה – מדריך אונליין: טיול לאלבניה, מסלולים והמלצות

אלבניה – מדריך אונליין: טיול לאלבניה, מסלולים והמלצות

אלבניה מדינה מהממת, קרובה, זולה ופחות מוכרת ומתוירת בהשוואה לשאר מדינות אירופה ובעיקר לשכנותיה כגון מונטנגרו ויוון. אלבניה מדינה הררית, מלאה בנחלים, אגמים, וחופים לכל אורכה אל מול איטליה. האנשים מאוד אדיבים, פתוחים וחמים, נחושים לעזור, נחמדים ואוהבי ישראל.

סירה אדומה בקסמיל – אלבניה

באלבניה תמצאו מגוון רחב של אטרקציות ופעילויות עם נופים משגעים ומשתנים, החל מטיולים קולינריים, היסטוריה ועתיקות, בטן גב, טיול טרקים, התבודדות בהרים ועוד.

נושא שנשאל תדיר הוא האם אלבניה היא יעד שמתאים למשפחות והתשובה היא – כן בהחלט. אנשים עשו זאת, אבל תדאגו לעשות שיעורי בית טובים לפני כן. מקום מעולה לקבל מידע ולהתייעץ היא הקבוצה "אלבניה – פורום למטיילים" בפייסבוק.


תכנון טיולים באנר
אלבניה- פורום למטיילים – הקליקו על התמונה כדי להגיע לקבוצה

מתי הכי כדאי להגיע לאלבניה?

זה משתנה, מאדם לאדם, העדפות, איזור הטיול, התקציב, עונות השנה ועוד. רשמית ה-High Season היא במהלך חודשי יולי אוגוסט שהם הכי מתוירים והמחירים בהם הכי יקרים. מומלץ להגיע בחודשים יוני או ספטמבר כי אז עדיין חם, אך פחות עמוס.

airalo ad

אני בחרתי להגיע בתחילת יוני וירדתי ישר לדרום לפני שמתחיל העומס, ואז עליתי לצפון לקראת יולי, כך שהרווחתי את "הריקניות" היחסית בחופים והמחירים הנמוכים, וביולי שמתחיל להיות עמוס ויקר עליתי לצפון שהוא ריק וזול. שימו לב שאם הנכם מגיעים מחוץ לעונה, יתכן "קושי" קל או שינויים עם נותני שירותים כגון שעות פעילות תחבורה ציבורית, מסלולים בצפון, ועוד.

בנוסף לא מומלץ לדעתי להגיע לצפון (ט'ת/וולבונה) בחודשי החורף ופחות מומלץ אפילו בתחילת האביב, במיוחד אלו שחושבים לעשות את טרק פסגות הבלקן – Pick of the balkans.

אדם יושב על קיר אבנים - אלבניה

לאן כדאי להגיע באלבניה? לאיזה איזור?

תלוי מה אתם מחפשים ולכמה זמן.

הצפון – מתאפיין בנופים מרשימים, טבע, הרים ומסלולי טרקים.

טירנה מתאימה למי שאוהב אווירה עירונית. ישם שם מסעדות טובות, פאבים, מלונות בכל הסוגים, ספא וכדומה.

דורס וגולם, הקרובות לטירנה מציעות מלונות עם חוף ים (הרבה דילים מוצעים במסגרת חברות תיירות/תעופה, בדקו לפני אם זה מתאים לכם).

איזור הדרום – כאן אתייחס לקו החוף של הריביירה האלבנית, חופים מדהימים, בטן גב, צלילות וכל מה שקשור לחופים.

חוף ג'יפה – דרום אלבניה

לכמה זמן מומלץ להגיע לאלבניה?

זה תלוי בסגנון הטיול, האיזור, איך אתם מתניידים ועוד. בגדול, אם אני אחלק את האיזורים לצפון/מרכז/דרום אז לכל איזור מומלץ כשבוע.

כדי לראות את רוב היעדים הפופולארים במדינה מומלץ בעיניי 3 שבועות. הנה מסלול מקיף לדוגמה אבל שוב, זה משתנה לפי פרמטרים שונים ולא משהו קבוע. יש אפשרות להתאים מקומות לביקור לימים מוקצבים ומועטים יותר בהתאם לכל איזור ואמצעי התחבורה אליו/ממנו

יעדים פופולאריים באלבניה

צפון – שקודרה (Shkoder) ת'ת (Theth) וולבונה (Valbona) אגם קומן (Koman lake).

מרכז – טיראנה (Tirana) קרויה (Kruje) דורס (Durres) גולם (Golem) אלבסן (Elbasan).

דרום – בראט (Berat) ג'ירוקסטרה (Gjirokaster) פרמט (Permet)

דרום מזרח – אלה פחות פופולאריים אצל ישראלים אך עדיין מתוירים, קורצ'ה (Korce), פוגרדץ (Pogradec) שעל שפת אגם אוחריד בגבול עם מקדוניה.

הרביירה האלבנית (קו החוף הדרומי) – ולורה (Vlore) דרמי (Dhermi), הימרה (Himare), סרנדה (Sarande) קסמיל (Ksamil).

מבט מהטירה אל המרחבים - קרויה, אלבניה
מבט מטירה אל המרחבים – קרויה, אלבניה

חובבי ההיסטוריה יהנו בערים כמו ג'ירוקסטרה (Gjirokaster) ובראט (Berat). מוזאונים, מצודות, והריסות היסטוריות תוכלו למצוא ביעדים אחרים כגון הפארק הלאומי בוטרינט ליד קסאמיל, או אפולוניה ליד Fier. בל נשכח את המצודה ליד פורטו פלרמו ואת הריסות בית הכנסת הישן בסרנדה Ruins of 5th Century Synagogue. בנוסף המבצר Castle of Kruja בקרויה (Kruje) ובשקודרה (מבצר רוזפה) שווים ביקור. כמובן, ישנם עוד עשרות מקומות אבל באלה ביקרתי.

אטרקציות ופעילויות מעניינות באלבניה

טיסות ודרכי הגעה לאלבניה

הגעה לאלבניה יכולה להתבצע במספר דרכים.

אם זה ע"י טיסה ישירה מת"א באמצעות ישראייר, או טיסה ע"י כל חברה עם קונקשן היכן שהוא.

אלטרנטיבה זולה וטובה יותר לדעתי היא ע"י הגעה למדינות שכנות באמצעות חברת לואו-קוסט ומהם לעבור לאלבניה בתחבורה ציבורית. (מעולה במיוחד לאנשים שמטיילים ללא כבודה, או שרוצים לטייל במספר מדינות באיזור הבלקן, ואין להם בעיה עם נסיעות ארוכות).

עם Wizz air תוכלו להגיע לבודפשט, ולרוב יום למחרת לטוס לטיראנה (פחות משתלם עם כבודה בגלל העלויות, ולאלו ללא "חבר מועדון").

אם ברצונכם לעשות טיול בבלקן, תוכלו לטוס מתל אביב לסופיה ומשם אוטובוס בכמה עשרות שקלים, 5 שעות לסקופיה-מקדוניה עם Matpu ולאחר מכן מאוחריד או סטרוגה לעבור לאלבניה עם אוטובוס 3 שעות בעלות של 15 אירו.

יש גם אוטובוס ישיר מסופיה לטיראנה בנסיעה שנמשכת כ-12 שעות.

עם Ryanair תוכלו להגיע לסלוניקי שביוון ומשם אוטובוס לסרנדה או טיראנה בכמאה שקלים.

עם Air Serbia קיימת אופציה נוספת לרוצים להגיע למדינות שונות/נוספות מאלו שהזכרתי או טיול רחב יותר. החבר'ה מציעה בימים אלו טיסות זולות לבלגרד-סרביה ומשם אפשר להתקדם אל אלבניה. ישנם אופציות נוספות אך הבנתם את העניין.

אוטובוס אלבני
אוטובוס אלבני

השכרת רכב באלבניה

אתחיל בזה שרכב אינו חובה. יש כאלה שמטיילים חודשים באלבניה אך ורק בעזרת תחבורה ציבורית אבל עם זאת, רכב יהיה מומלץ במקרים הבאים.

משפחות עם ילדים, מבוגרים, הגעה לטיול עם תקופת זמן מוגבלת, קושי בהליכה או התמכרות למזגן ושונאי חום או פשוט העדפה לניידות.

כמו כן, אם תרצו להגיע לנקודות שונות שקשה להגיע אליהם עם תחבורה ציבורית כגון חופים מסוימים, לחסוך את העלייה ברגל למבצרים והמצודות, להידחס באוטובוס לקסמיל וכדומה.

רכבים להשכרה במחירים משתלמים (ולפעמים מגוחכים) אפשר למצוא כאן או במנוע החיפוש הזה:

התשתיות ומצב הכבישים באלבניה

ברוב חלקי המדינה באיזורים המרכזיים והפופולארים הכבישים במצב טוב, חלקם מעולה, ומקצתם סביר. המקומות היחידים בהם נתקלתי בכבישים מעט משובשים/שבילי עפר/כורכר היו לרוב באיזורים ובכפרים פחות מתוירים. חלקם כן מתוירים כמו הכביש גישה לאגם קומן למגיעים משקודרה (דרך כורכר לא סלולה). הדרך לכפר ט'ת ובחלק מרצועות החוף בדרום.

אפליקציות ניווט באלבניה

שלושת הפופולאריות שמשלימות אחת את השניה הם: גוגל מפות, Maps.me וגם Waze. חלק מהאפליקציות מציעות אפשרות להוריד מפה לשימוש לא מקוון – שימושי מאוד ונוח באיזורים בלי קליטה סלולרית.

רישיון נהיגה ישראלי/בינלאומי

החוק במדינה מחייב רישיון בינלאומי במקביל להצגת הרישיון הישראלי. בחלק מסוכנויות השכרת הרכב יבקשו מאיתכם להציג את הרישיון הבינלאומי אז כדאי להכין אותו מראש בארץ באחד הסניפים של ממסי.

ולורה, אלבניה

המטבע האלבני, המרת מטבע ותשלומים באלבניה

המטבע המקומי הוא לק אלבני (ALL). שווי המטבע משתנה כמו שאר המטבעות אך נכון ליום כתיבת המאמר הזה 1 אירו = כ-120 לק ואילו 1 שקל = כ-30 לק. לנוחיותכם מחשבון המרת מטבע אלבני יש כאן.

בהרבה מקומות ישמחו גם לקבל אירו לכן כדאי להגיע עם אירו ולא דולרים כך שאם תתקעו ללא לק עדיין תוכלו לבצע את העסקה.

כמעט בכל רחבי המדינה, בכל עיר גדולה ישנם עשרות צ'אנגים פזורים, גם בכפרים מרכזים יש צ'יינג'ים ולפי מה שאני נתקלתי כולם היו אמינים ודי אחידים בשער (הבדל מינורי של לק או שניים).

ישנם כמה בנקים במדינה, המוכרים בהם הם Tirana Bank כמו גם Raiffeisenbank (צבע צהוב), אך בנקים אלו גובים עמלת משיכה של 700 לק. בנק BKT (צבע אדום) לא גובה עמלת משיכה.

במרבית המקומות לא מקבלים כרטיסי אשראי. אלו שמקבלים יהיו לרוב במקומות מרכזיים או תיירותיים כגון טירנה, מסעדות יקרות/בתי מלון, רשתות גדולים של מזון או חנויות בקניונים וכאלה.

חופים מומלצים באלבניה

בריביירה האלבנית נמצאים החופים המרשימים ביותר, הצלולים ביותר והמומלצים ביותר. הם נמצאים בקו החוף מוולורה (Vlore) ועד קסמיל (Ksamil) לאורכו כגון דרמי (Dhermi) וחוף ג'יפה (Gjipe Beach) הקרוב אליו ועוד עשרות אחרים בהמשך.

המסעדות בחופים הם מעט "יקרות" יותר (יקרות לאלבנים אך עדיין זולות לנו) בהשוואה לאלו שלא על קו החוף, המחירים משתנים גם לפי העונה, והמיקום של החוף.

בחופי קסמיל מוצעים אטרקציות ימיות שונות, עלות של סירת פדלים לשעה נעה סביב ה-1300 לק, מיטה + 2 מיטות שיזוף לכל היום 1300 לק (יש מסעדות שעל החוף שאם אתם אוכלים שם ארוחה אז תקבלו את המיטות והשמשייה ללא תשלום, לכן תשמרו על הקבלה). יש אפשרות לשכור אופנוע ים/קיאק, שיט בסירה סביב שלושת האיים.

בקסמיל אפשר לשכור קטנועים כדי לחקור את הכפר ואת החופים לאורך קן החוף בין קסמיל לסראנדה, העלות היא בין 10 אירו ל-15 אירו ל-24 שעות.

לינה באלבניה בתקציב נמוך

עלויות לינה בהוסטלים באלבניה לרוב נעה באיזור ה-10 אירו לאדם ללילה אך אפשר למצוא גם בפחות אם מתאמצים מספיק. דירות, גסטהאוסים או מלונות פשוטים ברחבי המדינה עולים כ-20 אירו ללילה.

לגבי קמפינג (אוהלים) ישנם מלא מקומות בהם אפשר לעשות Wild Camping בחינם ויש אתרי קמפינג רשמיים בעלויות משתנות בהתאם לתקופה. החל מ-3 אירו, לרוב סביב 5 אירו והמחיר גם יכול להגיע גם ל-20 אירו ואף יותר בשיא העונה ובמיקום. מלונות, גסטהאוסים ומקומות לינה ניתן למצוא כאן במנוע החיפוש של בוקינג.

Booking.com

מזון ואוכל באלבניה

גם המזון באלבניה זול מאוד בהשוואה לישראל. המחירים יכולים להשתנות למיקום, סוג הארוחה ואופי המקום. הנה כמה דוגמאות.

  • בשקודרה סנדוויץ' עולה כ-120 לק (1€) ובבית קפה אספרסו יעלה משהו כמו 60 לק.
  • כוס מיץ תפוזים סחוט טרי במלון תעלה בין 150/250 לק.
  • בדרום לעומת זאת אספרסו לרוב עולה בערך 120 לק.
  • בהימרה על המבורגר תשלמו בין 150-250 לק.
  • במועדון בטיראנה יגבו על כוס בירה מקומית כ-300 לק.
  • ובמסעדה בקסמיל ארוחת פירות ים עולה בערך 700 לק.
  • במועדונים בסרנדה היקרה, כוס בירה עולה 600-700 לק.
  • לעומת זאת בצפון, בכפרים ובמקומות אחרים תשלמו באיזור 120 עד 200 לק לחצי בירה מקומית.
  • גם בטרק שבין ט'ת לעמק וולבונה אם תעשו, "בתי הקפה" במקומות הנידחים הללו, עדיין מציעים מחירים זולים למרות היותם מבודדים ומצדיקים עלויות גבוהים. לדוגמא: כוס נס קפה עולה שם בערך 200 לק וכוס קפה שחור 150 לק.
בורקס אלבני מלא תרד
בורקס אלבני מלא תרד

למעשנים: מחירים של טבק וסיגריות

  • חבילת טבק של מרלבורו עולה כ-800 לק
  • יש חבילת טבק ענקית של קילו אני חושב מסוג טבק מקומי כנראה, בעלות של כ-1400 לק.
  • קופסת סיגריות וינסטון – 240 לק
  • קופסת סיגריות מלבורו – 320 לק

טיפ (תשר) לנותני שירות

לא אמליץ לאחרים איך לנהוג, כמה והאם לתת אך אני אישית משאיר טיפ של 15% אם אני מרוצה, ולעיתים גם 20% אם אני ממש מרוצה מהשירות ובמיוחד במדינה כזו זולה. אם אני פחות מרוצה אני משאיר את ה-"מינימום המקובל בחברה" של 10%. בכל מקרה, בכל מקום שהשארתי טיפ באלבניה רובם היו מופתעים, שמחים והודו לי מאוד. עם זאת לא אכלתי במסעדות יקרות או מלונות מפוארים שאולי רגילים ומצפים לכך מתיירים זרים.

תחבורה ציבורית באלבניה

אפשרי להתנייד בתחבורה הציבורית באלבניה כמעט לכל מקום, בחלק מהמקרים הנסיעה תהיה באמצעות "פורגון" שזה מעין "מונית שירות" כמו אצלנו בארץ, או באוטובוסים רגילים.

בערים הגדולות והאיזורים המרכזיים יהיו תחנות מסודרות ובכפרים ובמקומות אחרים תצטרכו לשאול מקומיים היכן התחנה.

בכפרים לרוב התחנות ממוקמות במקומות מרכזיים בכפר, ליד מרכז מסחרי או נתיב מרכזי, כיכר גדולה, כניסה/יציאה לכפר וכדומה.

בטירנה הבירה למעט התחבורה הציבורית שבתוך העיר עצמה, ישנם בנוסף 3 תחנות נסיעה מרכזיות גדולות שיחסית קרובות זו לזו והן מיועדות ליוצאים ממנה לנסיעות לצפון, לדרום ואל מחוץ לאלבניה, למדינות הסמוכות.

מיזוג אוויר בתחבורה הציבורית

רוב רובם ללא מיזוג אוויר, רק רעש של מיזוג עובד, בחלק קטן מהקוים יש מיזוג אוויר נורמלי וזה לרוב רק באוטובוסים החדישים יחסית.

תשלום בתחבורה הציבורית

התשלום לרוב מתבצע לאחר תחילת הנסיעה, ז"א אתם יושבים, מתמקמים ובהמשך בחור שמתלווה לנהג עובר ואוסף את התשלום בהתאם ליעד בו תסעו, לעיתים זה גם בסוף הנסיעה.

טיפ בנוגע לתחב"צ: אם אתם במקום שרשמית אין בו אוטובוס או תחנה מסומנת/מוכרת, אין זו בעיה כלל. תוכלו לעמוד בנתיב, בצד הכביש בו עוברת התחבורה הציבורית והם לבד כבר יעצרו לכם (תוכלו גם לסמן להם אבל הם עוצרים כמעט תמיד כשהם רואים מישהו ממתין).

הגעה אל אלבניה בתחבורה ציבורית מהמדינות השכנות

מאלבניה אל מדינות האיזור יש שטף של תחבורה ציבורית.

מיוון לאלבניה

מסרנדה אפשרי להגיע לקורפו שביוון וההפך. ישנם אוטובוסים מאלבניה לסלוניקי ואפילו לאתונה ולהפך.

ממקדוניה לאלבניה

ממספר יעדים במקדוניה כגון אוכריד/סטרוגה/סקופיה ניתן להגיע גם כן לאלבניה.

מבולגריה לאלבניה

יש אוטובוס מסופיה שבבולגריה.

מקוסובו לאלבניה

יש אוטובוס לקוסובו.

ממונטנגרו לאלבניה

ממונטנגרו אפשר להגיע בתחבורה ציבורית אל טירנה ואל שקודרה.

מאיטליה לאלבניה

מאיטליה מגיעים אל אלבניה לרוב במעבורות. הקווים העיקריים הם מברינדזי לסרנדה, מטרייסטה לדורס, מברינדזי לוולורה, מבארי לדורס ומאנקונה לדורס.

טרמפים באלבניה

המון תרמילאים נעים בצורה הזו ברחבי המדינה. לעיתים, כשתעצרו טרמפ, יהיו כאלה שיעצרו ויציעו נסיעה בתשלום, פשוט הודו להם בנימוס ותאמרו "No taxi" וחכו להצעה הבאה. מומלץ לנשים לא לעלות לבד לאף טרמפ.

תקשורת וסלולר באלבניה

לחברת וודפון (Vodafone) יש מספר חבילות אינטרנט ושיחות. כמעט בכל מקום יש אינטרנט אלחוטי חינמי, אם זה בבתי קפה/הוסטלים/מלונות ומסעדות. עם זאת, כדי לנוע בחופשיות ולנהל שיחות וואטסאפ עם הקרובים בארץ מכל מקום, כדאי לקחת כרטיס סים של וודפון או חברה אחרת.

שקעי חשמל באלבניה

באלבניה משתמשים בשקעי חשמל ובתקעים של שני פינים מסוג C או F. הסתכלו בתמונה למטה כדי לראות איך נראים התקעים ושקעי החשמל האלה. לרוב השקעים האלה יתאימו לתקעים של הסלולריים שלנו בארץ או למכשירי חשמל בעלי חיבור של 2 פינים.

סיורים מודרכים, חברות תיירות ונהגים באלבניה

אטרקציות וטיולים באלבניה

ברחבי אלבניה ישנם מלא סוכנויות טיולים, אנשים ומדריכים פרטיים שמציעים טיולים. בדקו היטב לגבי ביטוח ושאר הדברים הכרוכים בהזמנת טיול עצמאי שכזה.

ישנם חברות גדולות ומוכרות יותר כמו למשל חברת "ברישה" שמפעילה את המעבורת באגם קומן והיא מציעה גם קיאקים, לינה ושאר פעילויות.

אופציה נוספת, בהוסטלים השונים ובמלונות יש טיולים שונים בעלויות זולות עד סבירות.

בקישור הזה ניתן למצוא אטרקציות מעניינות ופעילויות שונות מודרכות ברחבי אלבניה. הנה כמה דוגמאות:

בית חב"ד באלבניה ואוכל כשר

לאלו מכם ששומרים כשרות, באלבניה נכן להיום (2019) אין בית חב"ד או מקומות לאכול כשר, לכן הצטיידו מראש באוכל כשר או אכלו ירקות, פירות ודברים שאין בהם חשש.

10 המזכרות מאלבניה שאסור לכם לשכוח להביא לארץ

מסלולים וטרקים באלבניה

למעט המסלולים המוכרים כגון טרק פסגות הבלקן שעובר בין אלבניה, מונטנגרו, קוסובו או רק המקטע שבי ט'ת לוולבונה ומסלול הויה אגנטיה העתיק ישנם עוד המון מסלולים ברחבי המדינה שאינם מופיעים וקשה למצוא אותם אונליין. לכן כדאי להשתמש באתרים/אפליקציות שונות כגון Wikiloc למצוא מסלולים נוספים שהועלו ע"י אנשים שתיעדו את המסלולים שלהם. אפשרות נוספת היא להתייעץ עם המקומיים כשמגיעים.

טרק פסגות הבלקן - החלק האלבני
טרק פסגות הבלקן – החלק האלבני

סיכום ומידע נוסף שחשוב לדעת לפני תכנון הטיול באלבניה

  • היחס, הפתיחות, הנכונות לעזור, והעזרה לתיירים הם מעולים והכי טובים שראיתי מכל מדינה שטיילתי בה אי פעם.
  • הימנעו מנסיעות בחשיכה אם ניתן, בעיקר בפריפריה.
  • התשתיות ברוב המדינה טובות לנסיעה ברכב רגיל, ג'יפ מומלץ אם מתכוונים להגיע לאיזורים שונים כגון ת'ת בצפון, חופים שדרכי ההגעה אליהם לא סלולות וכדומה.
  • כמעט בכל עיר גדולה או כפר מרכזי יש שילוט על המדרכה עם המקומות שאפשר לבקר מסביב כך שגם אם הגעתם "ספונטנית" תוכלו לראות מה המקום מציע.
  • יש חוסר מידע רציני אונליין על מסלולים/טרקים מידע על שמורות טבע אך כשתגיעו למקום עצמו תמצאו שלטים עם הסברים, לעיתים גם מפות, סימוני דרך ועוד.
  • בשעות הבוקר והערב הערים והכפרים מלאי חיים, בשעות 11:00 ועד 18:00 הרחובות די ריקים והרבה חנויות סגורות חוץ ממסעדות ובתי קפה (למעט טירנה). נצלו זמן זה לטיולים.
  • גם בקיץ יתכנו ימים עם ממטרים, אך בלי השפעה על הטמפרטורה.
  • לתרמילאים ומטיילים בתקציב נמוך – אתם תופתעו עד כמה המדינה הזו זולה בהשוואה למדינות אירופה השכנות.
  • אלבניה מלאה במקורות מים, בהרבה מקומות אתם תראו נביעות שניתן לשתות מהם ללא פילטר/טבליות טיהור. לפני עשותכם זאת התייעצו עם המקומיים.
  • מוניות זה עסק יקר באלבניה.
  • טיראנה אינה משקפת את שאר אלבניה!
  • אם אתם מגיעים לצפון, לכפרים תת'-וולבונה הוציאו מספיק כסף בשקודרה, במקומות אלו אין אפשרות למשוך כספים או כספומט או בנק.

הפוסט נכתב על ידי נתי סקיטל, טייל מושבע ואוהד אלבניה ידוע. נובמבר 2019

פלייליסט סרטים של נתי סקיטל על אלבניה

שאלות ותשובות

האם אלבניה נחשבת מדינה בטוחה לתיירים?

כן. באלבניה לא רק שיעורי הפשע נמוכים, אלא גם מדובר באחת המדינות הידידותיות ביותר שיש. התושבים המקומיים נחשבים למכניסי אורחים במיוחד, בעיקר לתיירים.

מהי הדת העיקרית באלבניה?

הדת העיקרית במדינה היא האיסלאם ואחריה הנצרות. עם זאת, מרבית מתושביה של אלבניה חילוניים או אתאיסטיים. במאמר הזה תוכלו לקרוא עוד על המונומנטים הדתיים באלבניה.

איזה שפה מדברים באלבניה?

באלבניה מדברים את השפה האלבנית, כאשר יש ניבים שונים לדרום אלבניה ולצפון אלבניה. ואגב, השפה האלבנית לא דומה לשום שפה שאתם מכירים אז אל תנסו לזהות מילים. אתם צפויים לכישלון מראש…

למה בדגל האלבני מופיע נשר עם שני ראשים?

כאשר הגיבור האלבני הלאומי סקנדרבג נלחם לעצמאות אלבניה הוא נשא מגן שעליו צויר נשר דו-ראשי, מה שהפך אותו לסמל של אלבניה העצמאית. על שמו של סקנדרבג קרויה כיכר מרכזית בטירנה, בירת אלבניה.

פורסם ב:

מתוייג ב:
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |

Scroll to Top
דילוג לתוכן