דף הבית » [חוויה אישית] 8 ימים באלבניה עם ילדים

[חוויה אישית] 8 ימים באלבניה עם ילדים

הסיפור התחיל יומיים לפני הטיסה כשחיפשתי דיל להעביר דרכו כמה ימים מתוך 10 הימים האחרונים של החופש הגדול, ובין הטיסות של הרגע האחרון בחוליו ראיתי טיסה של 8 לילות לטיראנה.

האמת? לא ידעתי כלום על אלבניה! כלום, חוץ מזה שזו מדינה קטנה באירופה עם רוב מוסלמי.

ובמשך היומיים לפני הטיסה חרשתי את האינטרנט, קצת ויקיפדיה והרבה טריפאדוויזור וקבוצות בפייסבוק על אלבניה כמו הקבוצה היקרה הזאת וראיתי את היופי האמיתי של המדינה ושיש הרבה מה לעשות, ויאללה בואו נראה כמה נספיק ב-8 ימים שיש לנו.

תכנון טיולים באנר
משפחת ג'אבר בהרכב מלא

כמה עובדות וטיפים לפני

• הגענו ב 22.8.2019 בלילה והמראנו משם בערב של 30.8.2019.
  • ההרכב הוא משפחה המורכבת מזוג + ילד בן 4 וקצת + ותינוקת בת 10 חודשים.
  • כרטיסי טיסה עלו לנו 950 דולר כולל 2 מזוודות גדולות (23 ק"ג) טיסה של ישראייר שהיתה בסדר גמור. שירות מפתיע לטובה!
  • השכרנו רכב מחברה אלבנית בשם Albania Airport Rent a Car התכתבנו איתם בוואצאפ לפני הטיסה וסגרתי הכל +355684011010, סיכמנו על אוקטביה אבל קיבלנו ג'טה דיזל (אותו הדבר) חדשה 2019 עם פחות מ 10 אלף ק"מ, רכב מצוין מרווח ומפואר, סיכמנו 448 אירו כולל בוסטר אחד וסלקל אחד וביטוח מלא (בכל חברה אחרת ביקשו 1000 אירו וצפונה!!!). לא לקח כרטיס אשראי כפקדון, מסר את הרכב עם טנק ריק ומחזירים עם טנק ריק, ללא הגבלת ק"מ. (בסוף חייב אותי באשראי במטבע שלהם 55,104 לק שזה קצת יותר לפי יציג כ-452 אירו אבל לא נורא).
  • מטבע אלבני זה הלק שאתם יכולים לקנות בצ'יינג'ים שלהם כמעט 120 לק לאירו וכמעט 108 לק לדולר. אפשר להמיר כסף בצ'יינג'ים הפרוסים בכל רחבי הערים הגדולות ואפשר גם לשלם באירו בכל חור כמעט ולקבל עודף בלק.
  • אפשר לשלם בכרטיסי אשראי במלונות ומסעדות הגדולות וברשתות הגדולות. אבל אתם תתקלו בכמה מקומות שלא יקבלו כרטיס אשראי (כל מני באסטות וחנויות קטנות ומסעדות קטנות). כרטיס האשראי שמקבלים בכל מקום זה ויזה ומאסטרקרד. רק במלון אחד ועוד סניף אחד של KFC הסכימו לקבל אמריקן אקספרס.
  • הכל שם זול בעקרון, תרגישו את זה בעיקר במסעדות, אוכל ומוצרי מכולת כל פעם שישבנו במסעדה והזמנו 3 מנות עיקריות לפחות ושתיה שילמנו בין 18-30 דולר.
  • האוכל די טעים, מלא מסעדות ונפלנו רק באחת, יש הרבה דגים, הרבה מסעדות איטלקיות (גם בגלל המקומות המתוירים שטיילנו בהם וגם בגלל הקירבה לאיטליה וכמות התיירים מאיטליה במדינה), הבשר שלהם טעים (המלצות למסעדות ספציפיות בהמשך).
  • מזג האוויר במדינה תלוי מאוד בעיר הספציפית, בגובה מעל פני הים ובקרבה לים אבל בגדול מאוד דומה לשלנו (רוב הזמן היה חם מאוד ועם לחות גבוהה).
  • קנינו שני כרטיסי סים של וודפון כל אחד עלה 15 א' לק, כולל 20 ג'יגה אינטרנט ועוד 500 דקות לשיחות מקומיות ותקף ל-21 ימים.
  • העם האלבני פשוט מדהים!, בחיים לא נתקלתי בנחמדות ושירותיות כמו שלהם, עם חייכן ופשוט עושה הכל שתרגיש בנוח כתייר, הרגשנו מאוד רצויים כל הזמן ובעיקר מאוד בטוחים, עם שנורא אוהב תינוקות לאן שהלכנו אנשים שיחקו עם ג'אנא בת ה-10 חודשים אפילו בסופר ובחנויות היו לוקחים אותה לסיבוב עד שנסיים קניות! כל פעם שהיינו פונים בשאלה למישהו ברחוב היה עושה הכל כדי לעזור גם אם לא ידע אנגלית טוב. באמת מאוד נעים וכיף להיות באלבניה!
  • שימו לב שאלבניה נמצאת בין המדינות בהן יש סכנה להידבק בחצבת (אין בעיה עם מבוגרים וילדים מעל גיל שנה שקיבלו כבר חיסון) אז אם אתם נוסעים עם תינוקות תדאגו לחיסון לפני (לפחות 14 יום לפני הנסיעה. אנחנו לא הספקנו לחסן את ג'אנא (ברוך השם הכל עבר בשלום).
  • למרות שמדובר בעם מאוד נחמד, על הכביש האלבני הופך לבנאדם אחר לגמרי, הם נוהגים בצורה מטורפת חותכים ימין ושמאל בלי איתות ונדחפים בכיכרות, הרחובות שהייתי בהם ברובם באיכות די טובה אבל חשוכים, הנהיגה לטעמי הייתה בסדר (אבל אני רגיל מנצרת) אולי נהגים אחרים יתקשו שם.
משפחת ג'אבר

לאורך 8 הימים היינו ב 3 מלונות

מונארק סי MonarC –  שלוש לילות

הזמנה דרך בוקינג – מלון בלב טיראנה (מרחק הליכה מרוב נקודות העניין בעיר) – 3 דקות הליכה מקניון טופטאני, מלון ברמת 4 כוכבים, שירות מעולה, החדרים לא שקטים, ארוחת בוקר טובה (כולל חביתה או ביצה בהזמנה), מיקום מעולה, מיטה לטעמי לא הייתה נוחה יותר מדי רכה אבל אשתי אהבה, שלמנו על חדר דלוקס (די גדול) הכולל מיטה זוגית, מיטת יחיד ומיטת תינוק וכולל ארוחת בוקר 30 א' לק (כ- 250 אירו) ל-3 לילות. (חניה חינם במרחק כ2 דקות הליכה ברחוב הראשי – כמה חניות בודדות השמורות רק לבית המלון).

airalo ad

פלמה-נובה PalmaNova – חמש לילות

הזמנה דרך בוקינג – מלון ביציאה הדרומית מזרחית של טיראנה לכיוון אלבסן (4 ק"מ אחרי קניון TEG על הכביש הראשי). מדובר בבית מלון קטן אך מדהים (8 חדרים ו-5 וילות) , אני לא יודע איך להסביר על המקום. זה מתחם הכולל תחנת דלק, מסעדת בופה קטנה לדרך, בית קפה בתוך תחנת הדלק, בריכה ענקית עם בר על הבריכה, 8 חדרים על הבריכה (קיבלנו חדר שאתה יוצא ממנו, לוקח שני צעדים וקופץ לבריכה וככה רוב החדרים), ישנה מסעדה עם גינה גדולה עם טאבון המגישה אוכל מסורתי, בשר וסטייקים, אוכל איטלקי ועוד, משחקיה עם מתקנים גדולים. קיבלנו חדר ענק של כ-40 מ"ר עם מיטה זוגית ענקית ומיטת ספה ומיטת תינוק. ארוחת הבוקר הייתה סבירה לא רעה, היינו צריכים אבל ללכת כ-2 דקות עם ירידה של כמה מדרגות (קשה עם עגלת תינוק). מלון מאוד נקי ואנשים מדהימים, השירות על הבריכה גם היה טוב. החדר עלה לנו כולל ארוחת בוקר 36,421 לק (כ-307 אירו) ל5 לילות. (חניה לרכב חינם בחניון גדול מאחור עם גישה ללא מדרגות או חניה גם באיזור ארוחת הבוקר ותחנת הדלק גם חינם אבל הגישה לשם מהחדר קשה בגלל המדרגות).

רובי פאלס Ruby Palace – לילה אחד

ההזמנה של המקום לא היתה בתכנון – מלון בעיר החוף וולורה Vlore רחוב המקביל לטיילת באיזור הדרומי של הטיילת במיקום מרכזי מאוד ומול חוף מדהים, חדר טריפל (מיטה זוגית ומיטת יחיד ולא היה מקום לעוד מיטת תינוק), מלון יפה מאוד וסופר נקי, משפחתי ועם שירות מדהים, ארוחת בוקר טובה עם מאפים מקומיים טריים! החדר עלה לנו 65 אירו ללילה אחד כולל ארוחת בוקר. (חניה לרכב חינם בחניון גדול מול המלון).

אטרקציות ופעילויות מעניינות באלבניה

ועכשיו לעיקר – אז מה היה לנו בטיול?

22.8.2019 – התארגנות ונחיתה

הגענו לנתב"ג יותר מ 3 שעות לפני הטיסה, חנינו בחניון לטווח הארוך שלמנו 360 ₪ חניה, עלינו לטיסה בזמן, המטוס המריא בזמן המושבים מאוד לא נוחים, אין מקום לרגלים וגב המושב ממש גבוה! אבל השירות בטיסה היה טוב מאוד.

נחתנו בשעה 22:30 בלילה, עברנו בידוק דרכונים, אספנו מזוודות וניגשתי ישר לדלפק של חברת השכרת הרכב קיבל אותי בחור מאוד נחמד חתמתי, שילמתי וקיבלתי את הרכב בינתיים אשתי הייתה בוודפון וקבלה את כרטיסי הסים שלנו.

לבית המלון הגענו ממש מאוחר קצת לפני חצות, קיבלנו את החדר, והלכנו ישר לישון מותשים.

22.8.2019 – יום טיול בטירנה, בבונקרים בכיכר ועוד…

את היום הראשון הקדשנו לטירנה העיר, אז אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לשוטט בעיר על הרגליים.

ביקרנו בבונקארט 2 (לא זוכר כמה עלה כרטיס אולי 500 לק אבל לא משלמים עד גיל 5) מדובר בבונקר ישן מאוד מתחת לאדמה, בונקר ענק עם מוזיאון ומיצגים המספרים את ההיסטוריה ואת המלחמות שעברה אלבניה מאז מלחמת העולם הראשונה ועד לפני כ-30 שנים (הייתי צריך לעבור על ההיסטוריה של אלבניה לפני הנסיעה אבל לא היה לי זמן בכלל), הבונקר מאוד נקי, כולל הסברים ברורים באנגלית, מאוד גדול ויכולים להעביר שם בין חצי שעה לשעה וחצי תלוי בכמה מעניינת אתכם היסטוריה.

BUNKART 2 בונקארט 2

הסתובבנו מסביב באיזור של כיכר סקנדרברג Skanderberg square עלינו למגדל השעון Kulla e sahatit נוף יפה למעלה.

הלכנו כ-10 דקות לשוק המדהים Pazari I Ri שוק מחודש עם בסטות של פירות, ירקות, פיצוחים וכל מיני דברים ועם בתי קפה ומסעדות יפות מסביב (שילמנו בבית קפה היושב על הבזאר כ-15 ₪ על חצי בירה (שהביאו איתה צלחת צ'יפס גדולה), מילקשייק ענק ופחית מיץ!

אחרי זה חזרנו לקניון טופטאני Toptani ברחנו מהחום בחוץ, עשינו קצת הרבה שופינג מלא חנויות, מחירים קצת יותר זולים מאצלנו אבל עם המבצעים זה מאוד משתלם, ואכלנו צהריים במסעדה למעלה (שני המבורגrים עם צ'יפס, וצלחת שאוורמה עם 3 שתייה ב 55 ₪) ליד המסעדה יש משחקייה ענקית ויפה לילדים, אז ישבנו לקפה ועוגה בבית קפה ליד כשהילד עושה חיים במשחקיה (מצורפים תמונות).

המשחקייה בטופטני

כשמזג האוויר נהיה יותר נעים לקראת הערב יצאנו מהקניון לקחנו את הרכב ונסענו לפארק הגדול של טיראנה Grand Park Tirana אנחנו התכוונו לנסוע לצד הצפוני היותר קרוב לעיר אבל בטעות ולמזלנו הגענו לכניסה הדרומית של הפארק ושם יש איזור משחקים ענק לילדים הכולל מגלשות גדולות, ומתקני חצר, מתקני כושר ומגרשי כדורסל (למקום קוראים בגוגל מפות Park lojrash per femije) הילד עשה חיים על המתקנים השונים והעברנו שם שעה כיפית.

מגלשה בגינת המשפחות בפארק הגדול בטיראנה

יותר מאוחר בערב היה משחק כדורגל לקבוצתי האהובה בורוסיה דורטמונד והייתי חייב לראות את המשחק אז חיפשתי מקום שמשדר ומצאתי פאב ספורט גדול ויפה מאוד בעיר בשם Duff כל האנשים ישבו בחוץ אז הבר בפנים היה רק, ישבנו לבד (הקטנים נרדמו בעגלות) ונהנינו אני ואשתי מהרבה פרטיות (על 3 חצאי בירה, 2 קוקטיילים, בקבוק מים, צלחת צ'יפס וצלחת עוף מטוגן מאוד מיוחד סוג של נאגטס מאוד טעים שילמנו סה"כ 2,740 לק שזה כמעט 90 ₪ !).

אחרי המשחק (והניצחון) חזרנו למלון לישון.

באסטה בשוק Pazar I Ri בטיראנה

24.8.2019 – יום טיול בשקודרה והצצה לקרויה

את היום הזה העברנו בצפון הרחוק (רחוק מאוד עם הפקקים!) נסענו צפונה לשקודר Shkoder לקח לנו יותר מ 3 שעות נסיעה (WAZE וגוגל מאפס נתנו לנו זמן נסיעה משוער שעתיים אבל ידענו שיקח יותר), הדרך לא מיוחדת ומאוד פקוקה.

בשקודר עלינו ישר למבצר רוזאפה Rozafa Castle, שזה מבצר ענק יפה מאוד ועם נוף מדהים לנהרות והאגמים והעמק מסביב. שלמנו בכניסה 200 לק לאדם (ילדים חינם). במבצר עצמו בלתי אפשרי ללכת עם עגלה וקשה מאוד ההליכה עם תינוק ביד (הרצפה ממש מחליקה) אבל היה כיף!

מהמבצר ירדנו ונסענו למפעל המסכות הונציאניות (לפי המלצות שונות) תוך 5 דקות הבנו שמיצינו ושזה לא בשבילנו סתם בזבוז זמן. נסענו לאיזור המדרחוב המרכזי בעיר, נכנסו למסעדה בשם סן פרנסיסקו (היה על הפנים – מלכודת תיירים! לא להתקרב) מרוב עייפות וייאוש עלינו לרכב חזרה לטיראנה.

הדרך חזרה היתה הרבה יותר קלה וראינו שהיא עוברת די בסדר אז החלטנו לכנס בדרך לקרויה kruje שזו עיר היסטורית שנמצאת גבוה על ההר, חנינו את הרכב ליד השוק העותמאני Pazari I Vjeter I Kruje שזה שוק מדהים ביופיו (לא מצאנו האמת מה לקנות, הסחורה לא כל כך עניינה אותנו אבל נהנינו ללכת בשוק!) ומתוך השוק עלינו למבצר קרויה Castle of Kruja יפה מאוד שם והנוף מדהים במיוחד בשקיעה, אחרי זה ישבנו בבית קפה צמוד הייתה שם קבוצת שירה של תיירות קנדיות שעשו אווירה מדהימה.

הביקור בקרויה בהחלט שיפר את היום (הבעיה בשקודר זה שלא תכננו מספיק טוב ושהיה מעייף להגיע לשם (היינו צריכים להקדיש שם אולי 2 לילות עם שייט).

25.8.2019 – חוזרים לטירנה

ביום הזה היינו צריכים למסור את החדר ולקבל את החדר במלון השני שלנו פלמה-נובה. אז לא נסענו רחוק. התחלנו את היום באאוטלט קאזה איטליה CasaItalia – Mega Outlet מדובר באאוטלט לא ענק של כמה חנויות אבל הכי עניין אותנו אדידס, LC Wakiki, Intersport אבל היו גם כמה חנויות עם מותגים מקומיים ומאוד מעניינים.

פסל סקנדברג

לקראת הצהריים נסענו לאכול צהריים בKFC בעיר (שלמנו על 4 מנות 20 דולר!) , ותכננו לעלות אחרי זה לSKY TOWER שהיה סגור לרגל שיפוצים (אחרי זה הבנו שיש עוד אחד).

קצת לפני הערב נסענו למלון השני שלנו פלמה נובה כדי לקבל את החדרים. היינו ממש מופתעים מהמלון במיוחד לאור המחיר הממש נמוך ששילמנו החדר היה ענק, הבריכה ומגרש המשחקים הענק לילדים היה פשוט מדהים.

את הערב אחרי זה העברנו בקניון TEG (משהו כמו 8 דקות נסיעה) קניון ענק עם רוב המותגים המוכרים! (ומלא מסעדות כולל KFC – חדש, בקרוב גם ברגר קינג, ועוד..) ומה שהכי עשה לנו את זה זה הלונה פארק המאוד מושקע שם Blue park (שגילינו רק ביום האחרון בביקור השניה שלנו בקניון).

26.8.2019 – יום במלון והר דאייטי

ביום הזה אחרי ארוחת הבוקר העברנו את הזמן עד הצהריים בבריכה, נהנינו מאוד! שחינו שתינו ושיחקנו!

אחר הצהריים אחרי המקלחת נסענו לכיוון טיראנה לרכבל של דייטי Dajti ekspres עלינו עם הרכבל בדרך המדהימה להר למעלה כרבע שעה נסיעה (נסיעה די ארוכה שהפחידה קצת את האישה). איך שהגענו ראינו כמה אנשים עם רובי פיינטבול אז עשינו אני והילד קצת קליעה למטרה וישר אחרי זה התחיל גשם זלעפות אז חזרנו לבית הקפה של תחנת הרכבל והתחבאנו לאיזה חצי שעה.

אחרי שהגשם פסק הלכנו למסעדה Balkoni Dajtit, המסעדה הייתה מדהימה ומאוד טעימה! שירות מדהים, נוף לא יאומן ואוכל פשוט מושלם. בסוף הארוחה הלכנו על קינוח שהמליץ לנו המליץ לנו המלצר הנחמד עליו, קינוח מקומי בשם Qumeshtor היה ממש אלוהי! חובה לנסות!

אחרי הארוחה הלכנו למיניגולף ושיחקנו אני והילד (שכחתי כמה שלמנו אבל היה זול) נהנינו מאוד. בערב חזרנו למלון, ישבנו לשתות משהו כשהילד משחק בגן המשחקים של המלון. היה יום מדהים.

27.8.2019 – ולורה

בבוקר החלטנו לארוז מזוודה קטנה עם בגדים למקרה ונחליט לישון לילה בחוץ + תיק עם כל ציוד ובגדים לים ונסענו לעיר החוף וולורה Vlore, הדרך הייתה מאוד נוחה ולקח לנו כשעתיים, הגענו ישר למלון רובי פאלאס כי בדרך כבר החלטנו סופית שנשארים לילה, קיבלנו את החדר מאוד מוקדם (ב-11:00), המלון ממוקם במיקום מדהים והוא מאוד נקי ונחמד.

כביש החוף בוולורה (איזור המנהרה)

מהמלון יצאנו לחפש ארוחת צהריים כי היינו כבר רעבים והילד לא ממש אכל בארוחת צהריים אז חיפשנו ארוחה שתתאים בעיקר לו והלכנו לפי ההמלצות כאן בקבוצה למסעדה בשם סקובי-דו (3 דקות הליכה מהמלון) ישבנו בקומה הראשונה למעלה בפיצריה (האוכל מאוד טעים הפיצה מדהימה) אחרי הארוחה הלכנו לפעלטון שיש למסעדה להציע (250 לק לילד) ישבנו ושתינו קפה כשהילד משחק, אפילו התינוקת נהנתה כשהמפעילה לקחה אותה ושיחקה איתה בכיף, שירות מדהים של המקום שווה כל לק.

אחרי זה ירדנו לחוף מול המסעדה היה מאוד יפה, חוף חולי ודי נקי (במים היו כמה עשבים אבל לא ממש לכלוך) שילמנו 500 לק על שמשייה ושתי מיטות שיזוף וגם הבירה, המים והצ'יפס היו ממש זולים.

הילדים נהנים על חוף הים בוולורה

רצינו לנסות עוד חופים כי שמענו שאחרי המנהרה ישנם חופים יותר נקים עם מים בצבע יותר יפה, אז נסענו בדרך המדהימה על החוף עד לחוף יפה בשם Sunny beach ששם המים בצבע ממש טורקיז והחוף כבר עם אבנים ולא חול העברנו שם עוד שעה (שלמנו על שמשיה ושתי מיטות גם 500 לק).

בערב חזרנו חזרה למלון התקלחנו התלבשנו ויצאנו לטייל בטיילת, הטיילת מדהימה מלאה באנשים וילדים, מזג האוויר היה מושלם, המסעדות ובתי הקפה מאוד יפים, ישבנו לאכול גלידה והלכנו צפונה כרבע שעה עד הלונה פארק בצפון הטיילת, לונה פארק גדול מיושן אבל מאוד יפה הילד ממש נהנה, כל שחקן עולה כ 100 לק וזה באמת שווה, הילד שיחק ונהנה מאוד למרות שהיה מאוד עייף, בדרך חזרה הילדים נרדמו אז ניצלנו את הרגע לארוחה רומנטית במסעדה שמאוד עניינה אותנו בהלוך, למסעדה קוראים Olivium Bistro מסעדת שף שנפתחה רק לפני חודשיים, אווירה מדהימה, עיצוב מאוד מאוד יוקרתי וחדשני, אוכל טעים מאוד (שילמנו על סלט, שתי עיקריות ובקבוק שרדונה כ 180 ₪ !).

לגונת זוורנץ בוולורה

28.8.2019 – ולורה

ניצלנו את הקרבה לדרום בכדי להדרים עוד לחופים המדהימים שיש לדרום אלבניה להציע!

נסענו כשעה וחצי של דרך די נוחה ולא עמוסה אבל מאווווד יפה אולי אחת הדרכים הכי יפים שנסעתי בהם גם הרים ירוקים ומדהימים וגם חופים עם מים בצבע טורקיז מדהים!

אחרי הנסיעה של השעה וחצי הגענו לעיר דרמי (Dhermi) ירדנו לחוף המדהים (שהיה הכי יקר בטיול) מים שקופים נקיים שאין דברים כאלה – חוף של אבנים קטנות. לחוף קוראים White stone אם אני לא טועה. היה ממש כיף.

ואז קיבלנו את אחת ההחלטות השוות בטיול, סגרנו על שייט פרטי בסירת מנוע של 20 דקות לחוף ג'יפי Gjipe beach המדהים. בדרך עברנו גם במערה מדהימה באמצע הים בשם Shpella e pirateve, הסירה חיכתה לנו בחוף חצי שעה, שחינו ונהנינו מהיופי של המקום וחזרנו לחוף שלנו.

לקראת אחה"צ נסענו חזרה למלון שלנו Palma nova בטירנה, אך לא לפני שעברנו בוולורה למסעדת סקובי דו שוב לאכול ארוחת צהריים מאוחרת או ערב מוקדמת ולשחק קצת בפעלטון שלהם. הגענו לקרת 21:00 מותשים למלון פלמה-נובה.

המערה בין בין דרמה לג׳יפה (shpella e pirateve )

29.8.2019 – יום במלון Palma nova

את היום הזה החלטנו להעביר באיזי, אז בילינו רוב היום במלון בבריכה. רק לקראת הערב נסענו לקניון TEG אכלנו צהריים ממש מאוחרת והסתובבנו קצת והגענו ללונה פארק/גן המשחקים Blue park. הילד שיחק ונהנה מאוד, העברנו שם כשעתיים.

30.8.2019 – מתארגנים לחזרה הביתה

את היום החזרה העברנו בבריכה במלון, ואכלנו צהריים במסעדה של המלון היה מאוד טעים (סלט, צ'יפס, פיצה, סלמון, רביולי ובקבוק מים עלה לנו כ-100 ₪).

אחרי זה יצאנו לכיוון שדה התעופה למרות הפקקים הגענו יותר משעתיים לפני הטיסה, מסרנו את הרכב חזרה בשניות ללא כל בעיות, שדה התעופה קטן, הדיוטי קטן ועוד יותר כשחנות הדיוטי הייתה סגורה (לא הבנו למה אולי שיפוצים).

הטיסה חזרה הייתה מאוד נעימה בגלל השירות אבל פחות בגלל איכות המושבים/

כתב וצילם: חסון ג'אבר

שאלות ותשובות

מה האטרקציות שיש באלבניה לילדים ונוער?

בטירנה הבירה יש כמה אטרקציות לילדים ובראשן – המשחקיה בקניון טופטאני (Toptani), אזור משחקים ענק בפארק הגדול של טירנה, ללונה פארק/גן המשחקים Blue park בקניון TEG והפארק האתגרי Latitudeair. כמו כן, יש מקומות באזור טירנה עם אטרקציות לכל המשפחה. למשל, הפיינטבול והמיניגולף בפארק הלאומי הר דאייטי. עוד פעילויות שמתאימות לילדים יש פה.

האם האוכל האלבני מתאים לילדים?

בגלל הקרבה לאיטליה וכמות התיירים הגדולה שמגיעה מארץ המגף – יש באלבניה שפע של מסעדות איטלקיות עם אוכל שילדים אוהבים כמו פיצות, פסטות, גלידות ועוד.

האם יש מקומות באלבניה שאינם מתאימים לביקור עם ילדים?

יש מקומות באלבניה שנחשבים קשים לגישה. למשל, מבצר רוזאפה בשקודרה אינו מתאים לטיול עם עגלות ולכן כדאי לקרוא על כל אתר מראש.