שבוע של טיול משפחתי בצפון אלבניה – יום 1: נחיתה והתמצאות בטירנה

דף הבית » שבוע של טיול משפחתי בצפון אלבניה – יום 1: נחיתה והתמצאות בטירנה

ad nimrod yaron albania

טיול משפחתי לאלבניה הוא חוויה מיוחדת במינה, מלאה בהפתעות ובתגליות. בכתבה זו אתם מוזמנים להצטרף אל המסע המשפחתי שלנו ולהתלוות אלינו בטיול שלנו לצפון אלבניה או לפחות כך אנחנו מתכננים כרגע. הטיול שלנו הוא טיול מתגלגל, כלומר, אנחנו יודעים היכן נישן בלילה הראשון והשני – לאחר מכן הכל פתוח וישתנה בהתאם למצב בשטח, לעייפות החומר והילדים, ולהמלצות המקומיים. הכתבות הללו נכתבות תוך כדי תנועה ובקונספט מיוחד, אני, איציק האב כותב את הכתבות הללו ומאיה מסכמת את הצד שלה בסוף כל יום.

בשעת כתיבת שורות אלו נראה שכרגע המצב בישראל מתוח. הבנו שבלילה בו הגענו לטירנה נפתחה מתקפה משמעותית של צה"ל בצפון על מעוזי מפלגת השטן, החיזבאללה, והמצב מתוח. יתכן שבעקבות המצב דברים ישתנו גם בטיול שלנו. כך או כך בהצלחה לצה"ל – עם ישראל חי!

ההרכב המשפחתי

• איציק (43) חובב אופנועים וקמפינג
  • מאיה (40) מנהלת חשבונות ואת בעלה
  • דנה (10) חובבת יקיצה טבעית
  • שלי (8) שלא נחה לרגע
  • איילה (5) שמצחיקה את כולם גם ברגעים לא קשורים

הטיסה והנחיתה

התור לבידוק הבטחוני בנתבג

המסע שלנו התחיל בטיסה בשבת ב-14:00 מארץ הקודש אל אלבניה בחברת Aegean היוונית. הילדים נהנו מהטיסה ולהפתעתנו גם מהאוכל הטעים שהוגש בה. עם הנחיתה באתונה רצנו בטיל אל השער של היציאה לטירנה (הקונקשן היה קצר) כדי לגלות שהשער לא נפתח עדיין. חיסלנו שקית של נקטרינות ועלינו על המטוס לטירנה שהיה עוד יותר חדש ומאובזר מהמטוס הקודם (מי אמר שקעי USB ומעמד לנמסכים ולא קיבל?).

תכנון טיולים באנר
ארוחת צהריים במטוס בדרך לאתונה

עם הנחיתה בטירנה, חיכה לנו טומי בעלי חברת השכרת הרכב MYCAR4YOU במשרדו עם רכב נוח ומרווח (יונדאי Kona), הוספנו עוד כמה עשרות אירו למחיר והוספנו ביטוח שכולל ביטול השתתפות עצמית (סה"כ לשבוע 330 אירו) ויצאנו לדרך.

airalo ad
הסוכנות של טוני להשכרת רכב

הנה הטלפון של טומי +355695736300 אבל עוד אופציות להשכרת רכב בטירנה תמצאו כאן.

הדרך למלון ארכה כחצי שעה ודי זרמה למרות שהיו המוני אנשים ברחובות (בכל זאת סוף שבוע…). עצרנו למלא את המיכל שהיה די ריק בסולר (67 אירו) והמשכנו בנסיעה רק כדי לגלות שבכביש המהיר דוהרת לעברנו מכונית נגד כיוון התנועה, סלאלום קטן ויצאנו מזה.

הרכב ששכרנו בטירנה

המלון שלקחנו ללילה הראשון נקרא Hotel Livia והוא נמצא ממש במרכז העיר, מאוד קרוב לכיכר סקנדברג ולקניון טופטאני. כעשר דקות הליכה מהם. המלון שבחרנו התברר כבחירה מצוינת. הדירה בת 2 חדרים (סלון עם 2 ספות נפתחות, מטבחון, חדר שינה אחד עם מיטה זוגית ומיטת קומותיים) מרווחת ומאובזרת היטב, והילדים התלהבו במיוחד מזה שהחדר היה בקומה עשירית!

הסלון במלון אוליביה בטירנה
הסלון במלון ליביה בטירנה
מבט אל טירנה ואל המסגד (במרכז) מהקומה העשירית במלון אוליביה
מבט אל טירנה ואל מסגד אטהם ביי (במרכז) מהקומה העשירית במלון ליביה

לאחר התמקמות במלון, יצאנו להסתובב ברחובות העיר העמוסה.

בנין מגורים בטירנה

קניון "טופטאני" והמדרחוב הסמוך היו היעד הראשון שלנו. האווירה התוססת והרעב שהחל לכרסם בנו, משכו אותנו לשם כמו מגנט.

במסעדה/מלכודת תיירים בשם אימפריום על המדרחוב אכלנו אוכל איטלקי. טעמנו פיצה, פסטה וצ'יפס.

מסעדת אימפריום טירנה

למרות השירות האיטי מעט, האוכל היה טעים והילדים נהנו מכל ביס. הנה התפריט והמחירים לנוחיותכם:

תפריט מסעדת אימפריום בטירנה

דבר המאיה

אנחנו בתקופת מלחמה ועד אתמול עוד לא ידענו אם יבטלו את הטיסה או לא…

טסים לאלבניה באוגוסט, כלומר – חם!!!! מנסים לחשוב על כל מה שצריך לאריזות, שלא נפספס כלום, ובכל זאת זו לא מדינה מערבית "קלאסית" אז לא רוצים לשכוח כלום שלא נתקע חלילה.

זהו אחד הימים הארוכים בחיי ובחיי הבנות! אחרי ששמחנו כמה התמזל מזלנו שהטיסה היחידה שלא בוטלה היום הייתה שלנו, התחלנו את המסע לאלבניה. כדי לחסוך כסף החלטנו לא לקחת את הטיסה הישירה אלא לעצור באתונה. הטיסה הראשונה (ת"א-אתונה) עברה כמו כל טיסה של משפחה עם ילדים קטנים (היא נגעה בי, היא נשמה עלי, היא הסתכלה עלי וכו'). עצירה לא ארוכה בשדה של אתונה ועלינו על טיסה של 55 דקות לטירנה. הטיסה הזו כבר הייתה יותר מתישה וכולנו רק רצינו להגיע כבר למלון.

לדנה הגדולה התחילו כאבי אוזניים אז ביום שישי עוד הספקנו לקחת אותה לרופא שייתן אנטיביוטיקה ושלא יהיו בעיות עם לחץ באוזניים בטיסה. אנחנו מקווים לטוב…

נחתנו בשלום והתחלנו את דרכנו לחברת השכרת הרכב, ממש לא נוח להגיע אליה, עם ילדים עייפים, מזוודה ותיקים על הגב.

הכבישים בטירנה לא במצב מעולה אבל גם לא קטסטרופה. הגענו למלון, נחמד ללילה לא מעבר לזה, וישר ירדנו למדרחוב לחפש מסעדה. שבת ערב אז מלא אנשים אכלנו במסעדה… לא מומלצת, אולי בגלל עומס הדברים זזים לאט ולא אוכל מי יודע מה.

• המלצה רותחת – כל ילדה עם תיק משלה של בובות, משחקים, טרנינג לטיסה. היא אחראית עליו על כל המשתמע מכך!
  • המלצה – עדיף לא עצירה אלא טיסה ישירה ולגמור עם זה.
  • המלצה – לסגור כמה שיותר דברים במייל או בטלפון עם ההשכרת רכב במקום לחכות עם ילדים עייפים (עדיין) עד שסוף סוף נוסעים.