ad nimrod yaron albania

הקמת חברה באלבניה

העסק שלך מוכן להתרחבות בינלאומית? החלטת לבנות נוכחות בשוק האירופי? סביר להניח שכבר התחלת לבנות אסטרטגיה. אחת מההחלטות הראשונות שיהיה עליך לקבל היא היכן להקים את מטה החברה. ישנן מועמדות רבות באירופה המציעות יתרונות משמעותיים כשזה מגיע להקמת חברה. ישנם שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון – מגישה נוחה לשווקים ועד לקלות ההקמה מבחינה בירוקרטית. כאן, נסביר מדוע הקמת חברה באלבניה עשויה להיות החלטה שתעניק לעסק שלך נקודת פתיחה אופטימלית.

בניין משרדים

אז למה לבחור באלבניה?

אלבניה מציעה תמהיל יוצא דופן של יתרונות עבור יזמים ומשקיעים כאחד. מעבר לעובדה שהיא ממוקמת במיקום אידיאלי המשמש כשער בין מרכז אירופה והבלקן, כלכלת המדינה מתפתחת באופן ניכר ומציעה יתרונות רבים ומגוונים למעוניינים להקים חברה באירופה. אלו כמה מהיתרונות העיקריים:

  • צמיחה כלכלית: הכלכלה האלבנית צפויה לצמוח ב-3.3% בשנת 2024. צמיחה זו מונעת מהשקעות בתשתיות, תיירות ואנרגיה, ומציעה סביבה יציבה ומבטיחה להשקעות עסקיות.​
  • תמריצים ממשלתיים: ממשלת אלבניה תומכת באופן פעיל בהשקעות זרות באמצעות תמריצים שונים, כולל הקלות מס, מענקים כספיים לעוסקים בענפים שונים, כמו גם תהליכי רישום חברות קלים ונוחים, הזמינים גם מרחוק באמצעים דיגיטליים.
  • מדיניות מיסוי נוחה: ישראל ואלבניה חתומות על אמנת כפל מס, מה שיכול לצמצם משמעותית את חבות המס שלך. כמו כן, מס החברות באלבניה אינו חל כלל על עסקים בעלי מחזור הנמוך מ-100,000 יורו ומעבר לרף זה, שיעור המס הוא 15% בלבד.  
  • עלויות תפעול נמוכות: בהשוואה למדינות אחרות באירופה, אלבניה מציעה עלויות תפעול נמוכות יחסית. מעלויות ההעסקה ועד להליכים זולים ונוחים לרכישת נדל"ן, מדובר ביעד אטרקטיבי עבור עסקים המעוניינים למקסם את הרווחיות שלהם באירופה.
  • שיפור התשתיות: אלבניה משפרת ללא הרף את התשתית שלה, כולל כבישים, נמלים ושדות תעופה. שיפורים אלו מעצימים באופן ניכר את הפעילות העסקית במדינה והופכים אותה לנגישה יותר למשקיעים בינלאומיים.

כיצד מתבצעת הקמת חברה באלבניה?

אחד ההיבטים האטרקטיביים ביותר בפתיחת עסק באלבניה הוא תהליך הרישום הפשוט. ממשלת אלבניה עשתה מאמצים משמעותיים לצמצם מכשולים ביורוקרטיים ולייעל נהלים להקמת חברות. אלו השלבים בדרך להקמת חברה באלבניה:


תכנון טיולים באנר
  • לבחור בישות העסקית המתאימה: בין אם נלך על שותפות כלליות או מוגבלת, על חברה בערבון מוגבל או חברת מניות משותפת, חשוב לקבל ייעוץ מתאים כדי לוודא שהגדרת החברה שלך תשרת אותך על הצד הטוב ביותר ותותאם לאופי הפעילות העסקית שלך.
  • לבצע רישום מסודר: יש לרשום את החברה שלך במרכז העסקים הלאומי (QKB), דרכו ניתן לבצע את כל תהליך הרישום. בסיום התהליך, יתקבל מזהה לעסק שלך (NIPT).
  • הנפקת רישיונות: בענפים עסקיים מסוימים, סביר מאוד להניח שיהיה עליך להנפיק רישיונות מקצועיים ייעודיים. במרכז העסקים הלאומי ניתן לקבל את כל המידע הנדרש.
  • פתיחת חשבון בנק: כדי לנהל את כל העניינים הפיננסיים של החברה, יהיה עליך להקים חשבון בנק מקומי.

כדי לקבל סיוע בכל הצעדים הללו וייעוץ שיאפשר לך לתכנן את הקמת הבסיס האירופי שלך באופן מושכל, אנו מזמינים אותך להסתייע במשרד רואי חשבון בעל היכרות מעמיקה עם הרגולציה האלבנית. לפרטים נוספים, ניתן להשאיר פרטים כאן.

airalo ad

Scroll to Top
דילוג לתוכן